top of page

werkkaart zelfbeschadiging of suicidaal gedrag

gisteren is de nieuwe werkkaart gepubliceerd hieronder meer info


Zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag zijn ingewikkelde en gevoelige onderwerpen. De nieuwe werkkaart Zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag geeft ggz-professionals handvatten, tips en achtergrondinformatie over de verschillen en overlappingen van beide gedragingen. De werkkaart hoort bij de generieke module Diagnostiek en behandeling van suïcidaal gedrag en is ontwikkeld door professionals uit het veld, de Landelijke Stichting Zelfbeschadiging, 113 zelfmoordpreventie en Akwa GGZ.


bron: akwa ggz


als vrijwilliger binnen de landelijke stichting zelfbeschadiging voelde ik lichtelijk een verplichting om dit te delen,

deze werkkaart is gemaakt voor en door professionals van de ggz maar ook voor hulpverleners in het algemeen die hiermee te maken krijgen.

ik ben trots op iedereen die hierin heeft mee gewerkt en vooral op onze collega Paul Ulrich.



kijk op de site voor meer info via onderstaande link:


werkkaart zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag


werkkaart hoe ga je om met patiënten met suïcidaal gedrag

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

diy mental health kit

hallo allemaal, vandaag even iets heel anders. vandaag heb ik een do it yourself dingetje en wel een mental health kit. deze heb ik laatst gemaakt en hier ben ik heel blij mee. pak een doos en laten w

bottom of page